Mihaela Bilic táplálkozási szakértő elmondja, hogyan fogsz fogyni, ha elhagyod az étolajat

Dr. Mihaela Bilic, MD Diabetes, Nutrition and Metabolic Diseases, megtanít minket, hogyan találjuk fel újra a főzést az alakunk érdekében, és figyelmeztet minket, nőket, hogy ne használjunk túl sok olajat főzés közben.

Bár a táplálkozási és anyagcsere-betegségek specialistája szerint a kiegyensúlyozott és egészséges ételek tekintetében semmi sem fogható a főtt ételekhez, a főzés csapdát jelenthet az alakunk számára, ha nem tudjuk, hogyan kell helyesen kezelni a mennyiségeket.

“És ez a főzés csapda lehet, ha nem vigyázunk az olajjal. A kulináris hagyományainkban az olaj kötelező összetevője minden elkészítésnek, minden úgy kezdődik, hogy “tegyünk olajat a serpenyőbe”. A 100cal/nyelvi szinten elmondhatom, hogy ez a szokás “kerül” az alakunkba. Bármilyen zöldséget tartalmazó étel kalóriabombává válhat attól függően, hogy mennyi olajat tartalmaz, nem kell feltétlenül szeletnek, húsgombócnak vagy sült halnak lennie ahhoz, hogy elhízzunk, megtesszük egy olyan edényben is, amiben olaj van” – hangsúlyozta nemrég Mihaela Bilic alapellátó orvos a hivatalos Facebook-oldalán.

Ráadásul a szakember szerint nem számít, hogy milyen típusú olajat használunk főzéskor, mivel mindegyiknek 900cal/100ml a tartalma. “És az íz, amit az ételnek ad, relatív, inkább a hitünkben van, hogy olaj nélkül nem megy” – mutat rá Mihaela Bilic táplálkozási szakértő.

Egy másik gondolat, amit nem szabad elfelejteni, hogy az ételek íze nem függ az olajtól. Paradicsomszósszal, fűszerekkel és aromás fűszernövényekkel – mondja a táplálkozási szakértő – finomabb ételeket kapunk. Ha pedig egy ételben hús, hal vagy sajt van, az étel íze garantált.

Ezt már olvastad?   Kétszer is gondolja meg mielőtt elfogadja az egészségügyi tanácsokat

“A kalóriabüdzsében óriási megtakarítás érhető el, ha elhagyja az étolajat. A sziluettje mellett az egészsége is előnyére válik, ha megszabadul a gyulladáskeltő Omega 6-tól. Próbálja ki: mondjon le egy hónapra az étolajról, és fedezze fel, milyen az étel íze nélküle. Csak 1-2 evőkanál/nap nyers olajat hagyjon maximum a salátákra. Fogyni fogsz, ígérem!” – zárta mondandóját Mihaela Bilic táplálkozási szakértő.

Mond el a véleményed

X