Hogyan étkezz úgy, mint egy buddhista 10 egyszerű lépésben

A buddhista szerzetesek mindig is inspirációt jelentettek az európaiak számára, különösen a templomaikban folytatott egyszerű életmódjukat tekintve. Ha tehát valaha is elgondolkodtál azon, hogyan étkezhetsz úgy, mint egy buddhista szerzetes, vagy van-e olyan buddhista étrend, amely segíthet a fogyásban, ma megmutatjuk neked a buddhista étrend alapelveit vagy szabályait.

Egy külföldi táplálkozási szakértő egy hetet töltött egy buddhista központban a skót Felföldön, ahol egy kis közösséggel élt. Megfigyelte a buddhista szerzetesek étkezési szokásait, és hasznosnak találta őket, és a buddhista központon kívül is tudta használni.

1. Egyél vegetáriánus ételeket

Ha buddhista “étrendet” követsz, és ellenzed az erőszakot minden élőlénnyel szemben, akkor az ételeidnek vegetáriánusnak kell lenniük. Ne fogyasszon húst, tejterméket vagy tojást. De ehetsz sok lencsét, babot, leveseket, salátákat és zöldséges ételeket.

2. Kövesse a napi rutint

Egyes buddhista szerzetesek minden napra meghatározott rutint követnek: reggel 8.45-kor reggeliznek, 13.00-kor ebédelnek és 18.00-kor vacsoráznak. Ha kiszámítható a napi programod, akkor sikerül szabályoznod az étvágyadat.

3. Nassolni tilos

Még ha nem is engedheti meg magának, hogy egy személyi szakács gondoskodjon az összes étkezéséről, az ötlet az, hogy ragaszkodjon a napi 3 főétkezéshez, és kerülje az egészségtelen nassolnivalókat. Készíthetsz magadnak több tál friss gyümölcsöt és zöldséget, de sok zöld teát is ihatsz. Másfajta rágcsálnivalók azonban nem engedélyezettek.

4. Nincs csalás vagy rejtőzködés

Ugyanebben a stílusban tartsd szem előtt, hogy nem szabad elbújni mások elől, nem szabad édességet venni az íróasztalnál lévő automatából, nem szabad titkos “rejtekhelyet” kialakítani csokoládékból, és mindennek, amit megeszel, láthatónak kell lennie mások számára. Egészségesebbnek érzi magát, ha mások jelenlétében eszik.

5. Mentsd meg a desszertet egy különleges alkalomra

A buddhista szerzetesek életében kevés lehetőség van a desszertek terén. Vacsora után rizspudingot és házi készítésű zabpelyhet szolgálnak fel. A cukor és az édességek korlátozottak.

A desszert nem mindennapi élvezet, hanem különleges alkalmakra tartogatják. Még a desszert sem fog hiányozni. Az ízlése alkalmazkodni fog ehhez az étrendhez, és jobban fogja értékelni az ételeket, mint valaha. Ráadásul azt fogja tapasztalni, hogy a gyümölcsök és zöldségek íze élénkebb, erőteljesebb lett.

Ezt már olvastad?   Az egészséges reggeli ideális kombinációja

6. Élvezze az otthon főzött ételeket

A szabály az, hogy a főétkezésekhez minden előkészületet otthon kell elkészíteni, beleértve a friss kenyeret, a leveseket és az egyéb, ön által készített ételeket. Ennek eredményeképpen az étel nem lesz olyan sós, mint a kereskedelmi forgalomban kapható élelmiszerek, nem tartalmaz tartósítószereket, és a zöldségek íze erősebb lesz.

Ráadásul a táplálkozási szakemberek arra biztatnak, hogy fokozatosan növeljük az otthon főzött ételek számát, mivel sokkal könnyebb egészségesen táplálkozni, ha nagyobb kontrollt tudunk gyakorolni az ételek elkészítése felett. Kezdje a reggelivel, és apró lépésekben haladjon felfelé.

7. Egyél meditálás után

A cikk elején említett buddhista központ programjában az emberek reggeli, ebéd és vacsora előtt meditáltak. Ez azt jelentette, hogy az emberek nyugodt, pihentető állapotban voltak a napi főétkezések előtt. Ez jó dolog, mert ha akkor eszel, amikor kipihent vagy, akkor segíted az emésztést.

Még ha nem is sikerül naponta háromszor meditálnod otthon, és nem élvezed egy buddhista templom légkörét, akkor is jó ötlet néhányszor mélyeket lélegezni, egy pillanatra hálát adni az étkezésért, majd nyugodt állapotban enni.

8. Egyél csendben

A buddhisták mindig úgy esznek, hogy nincsenek körülöttük zavaró források, például rádió, tévé vagy újságok. Az is egy ökölszabály, hogy az étkezések legalább egy részét teljes csendben fogyassza el.

Biztosan tetszeni fog, ha reggelizés közben csend van, hiszen a reggeli sokkal hasznosabb idő az elmélkedésre és a meditációra. Ráadásul ez egy kellemes módja annak, hogy csendben, jelentéktelen fecsegés nélkül kezdje a reggelt. Ha még soha nem ettél csendben, akkor is érdemes kipróbálnod ezt a trükköt, mert ez egy erőteljes gyakorlat.

9. Reggelire egyél zabkását

A buddhista központban minden nap ugyanazt ették reggelire, ami valamilyen zabkása volt különböző feltétekkel (fahéj, tökmag, mazsola, müzli). Az ebéd és a vacsora pedig napról napra változott.

Mond el a véleményed

X