7 diétás hiba amitől fáj a fejed

Bár a migrén pontos oka nem ismert, a szakértők úgy vélik, hogy bizonyos gyógyszerek, hirtelen endokrin változások és az alváshiány az okok között szerepelnek. Ezekhez járulnak hozzá a táplálkozási szokások, és a tanulmányok szerint a migrénben szenvedők mintegy 10%-a követett el bizonyos táplálkozási hibákat.

Kerülje el ezeket a táplálkozási hibákat, ha egészséges akar maradni.

1. Kemény sajt

A kemény sajtok olyan érési folyamaton mennek keresztül, amely migrént okozhat, mivel a tiamin aminosavakból és tirozinból származik, és általában sózott, pácolt, füstölt, erjesztett vagy pácolt élelmiszerekben képződik.

Érlelt sajtok: cheddar, feta, brie, parmezán, gouda.
A friss sajt nem tartalmaz tiamint, és akkor is nyugodtan fogyasztható, ha migrénben szenved. Többféle francia, túrós, krém- és ricottasajtot tartalmaz.
Ami a mozzarellát illeti, lehet, hogy érlelt, de lehet, hogy nem, ezért ellenőrizze a címkét.

2. Citrusfélék

Ezek a gyümölcsök sok savat tartalmaznak, és megzavarják a pH-értéket. Egyes tanulmányok kimutatták, hogy a migrénben szenvedők körülbelül 11%-a számolt be arról, hogy a migrén kezdetekor citrusféléket fogyasztott.

Ezenkívül ezek a gyümölcsök tiamint és hisztamint tartalmaznak, amelyek károsan befolyásolhatják az egészséget.

3. Hideg ételek

Ha szokásoddá válik, hogy közvetlenül edzés után, vagy amikor nagyon meleg van odakint, jégkrémet eszel és hideg italokat iszol, akkor fennáll a veszélye, hogy 25-60 másodperctől 1-2 percig tartó fejfájásod lesz.

4. Glutén

A glutén a lisztben, rizsben, árpában és ezek származékaiban található fehérje. Ezek a gabonafélék és a belőlük készült termékek migrént okoznak a gluténérzékenyeknél.

Ezt már olvastad?   5 dolog történik, ha evés után azonnal lefekszel

5. Élelmiszer-adalékanyagok

Az élelmiszerekben lévő vegyi anyagok bizonyos tápértékkel rendelkeznek, és negatívan befolyásolják az emberi egészséget. Ha gyakran fáj a feje, próbálja meg elkerülni a következőket:

A mononátrium-glutamát (MSG – E621) – olyan adalékanyag, amely lágyabbá teszi az ételeket és bizonyos ízt ad nekik. Leggyakrabban ázsiai ételekben, szójaszószban, feldolgozott élelmiszerekben és zöldségkonzervekben található meg.

Nitrátok és nitritek – általában feldolgozott húsokban, például hot dogokban, kolbászokban, szalonnában, szalonnában és néhány szívgyógyszerben található. Amikor ezek az adalékanyagok bejutnak a szervezetbe, az erek

Aszpartám (APM) és szacharóz (E955) – mesterséges édesítőszerek, amelyek megtalálhatók a diétás üdítőkben, sportitalokban, cukormentes termékekben és gyermekvitaminokban. Ha érzékeny vagy ezekre az adalékanyagokra, akkor a szedésük után azonnal migréned lesz.

Az élelmiszer-színezékek – különösen a piros és a sárga – leggyakrabban édességekben, fagylaltokban, chipsekben, gyümölcslevekben, lekvárban és gabonaszeletekben fordulnak elő nagyobb mennyiségben. Ezek ugyanabból az összetevőből készülnek, amelyet az autóolajokban használnak.

6. Koffein

A túlzott koffeinfogyasztás hozzájárul a fejfájáshoz, ezért kerüld a napi 2-3 csésze kávénál több kávé fogyasztását. A koffein megtalálható a csokoládéban, a kakaóban, a teában, a Coca-Colában és a fájdalomcsillapítókban is.

7. Alkohol

A legtöbb ember tudja, hogy a vörösbor migrént okoz, de tanulmányok kimutatták, hogy más alkoholos italok, például a sör, a pezsgő és bizonyos szeszes italok is ugyanezt a hatást fejtik ki.

Kétféle fejfájást okozhat az alkohol, az első a gyakori, amely a fogyasztás után 30 perc és 3 óra között jelentkezik, és a késleltetett alkohol okozta migrén, vagy másnaposság.

Mond el a véleményed

X